Sveiki atvykę į Ghostwriter.lt

Informacinį blogą studentams

Kaip iš tikrųjų turėtų atrodyti magistro darbas – jokios teorijos, vien praktika

Kaip iš tikrųjų turėtų atrodyti magistro darbas – jokios teorijos, vien praktika

Straipsnis, kurį radau bevartydamas technologijos.lt ir kuris man labai patiko.
Taip turėtų atrodyti baigiamieji darbai, ne banaliai rašoma ir perrašinėjama teorija, pagal temas, kurios kiekvienais metais
kartojasi, o praktiniu darbu įrodant savo žinias, gabumus ir kompetencijas. Beja, ši praktika yra naudojama labai seniai
Jungtinės Karalystės techniniuose koledžuose. Ten darbų niekas nerašo, tam yra dirbtuvės, visa reikiama įranga, ir studento
baigiamasis darbas, turi būti ne gražiai įrištas ir atspausdintas, o leisti garsus, riaumoti… Taip… o kodėl ne naujas modelis?
Gal ne Ferraris, bet tavo sukonstruotas. 🙂

Kaunietis Marijus Natanas jau dvejus metus vairuoja aliejumi varomą BMW 525 – atlikdamas bakalauro baigiamąjį darbą 24 metų vaikinas perdarė savo automobilį taip, kad šis degintų aliejų. Nagingas vaikinas apskaičiavo, kad litras degalų jam kainuoja apie 10 ct, o investicijos atsipirko vos per keletą savaičių.
1996 metais pagamintas BMW po M. Natano „invazijos“ tapo ne tik galingesnis, bet ir ekonomiškesnis.
„Esmė buvo tokia, kad nelįsti į variklio vidų ir stengtis viską padaryti variklio išorėje. Aišku, teko suskaityti labai daug literatūros ir pradėjau darbuotis. Iš pradžių atlikome teorinius skaičiavimus ir labai nudžiugome, kad yra galios prieaugis ir sumažėjo sąnaudos. Tačiau tai tik teorija – skaičiavome, kad galia turėtų padidėti 5 kW. Išmatavę ant stendo, realiai gavome 2-4 kW galios padidėjimą. Kalbant apie kuro sąnaudas, paskaičiavau, kad važiuojant mišriu režimu, galima sutaupyti iki litro kuro 100 km. Tai maksimalus skaičius. Įprastai sutaupau apie 0,5 litro“, – sako kaunietis.
Investicijos netruko atsipirkti.
„Viską, ką dabar matote, kainavo 1500 Lt. Didžiąją dalį sudarė įvairūs perjungikliai, siurbliukas ir pakaitinimas. Tai biudžetinis variantas. Norint pasidaryti rimtai, reiktų darytis pakaitinimą pačiame bake. Investicijos atsipirko per dvi savaites, nes užsipili už dyką ir galvoji: kur dabar važiuoti? Gal į Palangą, gal į Rygą? Paskaičiavau, kad litras aliejaus man kainuoja 10 centų – tai kaina už elektrą ir filtrus valymo metu. Viskas. 10 centų ir turi litrą degalų“, – džiaugiasi vaikinas, su aliejumi varomu BMW „prasukęs“ jau 100 tūkst. km.
Aliejaus gauti tapo sunkiau
BMW gali būti varomas įprastu aliejumi, kuris lieka keptuvėje, tarkime, kepant bulves ar ruošiant kitą maistą. Prieš patekdamas į baką, aliejus per filtrus išvalomas. Tuomet paliekamas kelioms dienoms nusistovėti.
„Tuomet palauki ilgiausiai savaitę ir iš aliejaus išleidi vandenį. Savaitė – tai maksimalus laiko tarpas, skirtumas matosi jau po 2-3 dienų“, – sako vaikinas.
M. Natanas teigia, kad gauti panaudoto aliejaus, priešingai nei užsienio šalyse, Lietuvoje tampa pakankamai sudėtinga.
„Seniau būdavo labai gerai – susitardavau su kavinėmis, restoranais ir paimdavau iš jų panaudotą aliejų. Ir jiems, ir man gerai. Gal kiek daugiau nei prieš metus pradėjo skambinti ir atsisakyti atiduoti aliejų. Tiksliai nežinau, bet yra kažkokios pataisos, kad panaudotą aliejų turi utilizuoti ir negalima perduoti tretiesiems asmenims“.
Padėjo užsispyrimas
BMW perdarymas į varomą aliejumi buvo M. Natano bakalauro darbas. Šiais metais vaikinas Kauno technologijos universitete (KTU) baigia magistro studijas. Magistrinis darbas taip pat susijęs aliejaus, kaip kuro, panaudojimu.
M. Natanas neslepia, kad prieš imdamas perdaryti savo BMW, sulaukė daug skeptikų pastabų, tačiau tai vaikino nesulaikė. Priešingai – kritika tapo papildomu stimulu įrodyti savo sugebėjimus.
„Sulaukiau labai daug kritikos. Tuomet man pačiam atsirado užsispyrimas, kad aš galiu tai padaryti. Norėjau įrodyti, kad automobilis gali važiuoti ir važiuoti sėkmingai. Keičiau kuro siurblį ir tarpines, nes tiesiog atėjo laikas mechaniškai, bet ne dėl aliejaus. Buvau išsiardęs tai viskas švaru, gražu, purkštukai neapdegę. Daugiau jokių trūkumų nepastebėjau. Tiesa, stovi papildomai filtrai aliejui, kuriuos reikėjo perdaryti“, – sako M. Natanas.
Sutaupęs pinigų, vaikinas gali investuoti į BMW gražinimą – šį kartą M. Natano automobilį papuošė nauji ratai.
Kaunietis Marijus Natanas jau dvejus metus vairuoja aliejumi varomą BMW 525 – atlikdamas bakalauro baigiamąjį darbą 24 metų vaikinas perdarė savo automobilį taip, kad šis degintų aliejų. Nagingas vaikinas apskaičiavo, kad litras degalų jam kainuoja apie 10 ct, o investicijos atsipirko vos per keletą savaičių.
1996 metais pagamintas BMW po M. Natano „invazijos“ tapo ne tik galingesnis, bet ir ekonomiškesnis.
„Esmė buvo tokia, kad nelįsti į variklio vidų ir stengtis viską padaryti variklio išorėje. Aišku, teko suskaityti labai daug literatūros ir pradėjau darbuotis. Iš pradžių atlikome teorinius skaičiavimus ir labai nudžiugome, kad yra galios prieaugis ir sumažėjo sąnaudos. Tačiau tai tik teorija – skaičiavome, kad galia turėtų padidėti 5 kW. Išmatavę ant stendo, realiai gavome 2-4 kW galios padidėjimą. Kalbant apie kuro sąnaudas, paskaičiavau, kad važiuojant mišriu režimu, galima sutaupyti iki litro kuro 100 km. Tai maksimalus skaičius. Įprastai sutaupau apie 0,5 litro“, – sako kaunietis.
Investicijos netruko atsipirkti.
„Viską, ką dabar matote, kainavo 1500 Lt. Didžiąją dalį sudarė įvairūs perjungikliai, siurbliukas ir pakaitinimas. Tai biudžetinis variantas. Norint pasidaryti rimtai, reiktų darytis pakaitinimą pačiame bake. Investicijos atsipirko per dvi savaites, nes užsipili už dyką ir galvoji: kur dabar važiuoti? Gal į Palangą, gal į Rygą? Paskaičiavau, kad litras aliejaus man kainuoja 10 centų – tai kaina už elektrą ir filtrus valymo metu. Viskas. 10 centų ir turi litrą degalų“, – džiaugiasi vaikinas, su aliejumi varomu BMW „prasukęs“ jau 100 tūkst. km.
Aliejaus gauti tapo sunkiau
BMW gali būti varomas įprastu aliejumi, kuris lieka keptuvėje, tarkime, kepant bulves ar ruošiant kitą maistą. Prieš patekdamas į baką, aliejus per filtrus išvalomas. Tuomet paliekamas kelioms dienoms nusistovėti.
„Tuomet palauki ilgiausiai savaitę ir iš aliejaus išleidi vandenį. Savaitė – tai maksimalus laiko tarpas, skirtumas matosi jau po 2-3 dienų“, – sako vaikinas.
M. Natanas teigia, kad gauti panaudoto aliejaus, priešingai nei užsienio šalyse, Lietuvoje tampa pakankamai sudėtinga.
„Seniau būdavo labai gerai – susitardavau su kavinėmis, restoranais ir paimdavau iš jų panaudotą aliejų. Ir jiems, ir man gerai. Gal kiek daugiau nei prieš metus pradėjo skambinti ir atsisakyti atiduoti aliejų. Tiksliai nežinau, bet yra kažkokios pataisos, kad panaudotą aliejų turi utilizuoti ir negalima perduoti tretiesiems asmenims“.
Padėjo užsispyrimas
BMW perdarymas į varomą aliejumi buvo M. Natano bakalauro darbas. Šiais metais vaikinas Kauno technologijos universitete (KTU) baigia magistro studijas. Magistrinis darbas taip pat susijęs aliejaus, kaip kuro, panaudojimu.
M. Natanas neslepia, kad prieš imdamas perdaryti savo BMW, sulaukė daug skeptikų pastabų, tačiau tai vaikino nesulaikė. Priešingai – kritika tapo papildomu stimulu įrodyti savo sugebėjimus.
„Sulaukiau labai daug kritikos. Tuomet man pačiam atsirado užsispyrimas, kad aš galiu tai padaryti. Norėjau įrodyti, kad automobilis gali važiuoti ir važiuoti sėkmingai. Keičiau kuro siurblį ir tarpines, nes tiesiog atėjo laikas mechaniškai, bet ne dėl aliejaus. Buvau išsiardęs tai viskas švaru, gražu, purkštukai neapdegę. Daugiau jokių trūkumų nepastebėjau. Tiesa, stovi papildomai filtrai aliejui, kuriuos reikėjo perdaryti“, – sako M. Natanas.
Sutaupęs pinigų, vaikinas gali investuoti į BMW gražinimą – šį kartą M. Natano automobilį papuošė nauji ratai.
Publikuota: 2013-05-20

Rūšis:    Standartinė publikacija
Aut. teisės:    delfi.lt

Autoriai:    Paulius Garkauskas

Šaltinis: http://www.technologijos.lt/n/technologijos/automobiliai_ir_motociklai/S-33298/straipsnis/Kaunieciui-BMW-perdarymas-is-dyzelinio-i-varoma-aliejumi-atsipirko-per-2-savaites-uz-degalus-moka-po-10-ct?l=2&p=1&utm_source=Paros_populiariausi&utm_medium=Vidine_navigacija&utm_campaign=Vidine_navigacija