Kokią realią naudą galima gauti bendraujant su profesionaliu rašytoju?

reali nauda

Šio straipsnio tikslas supažindinti besidominčius studentus, kokią naudą iš bendravimo ar bendradarbiavimo su rašytoju.

rašymas

Manęs dažnai klausia ar aš rašau mokslo darbus? Dažniausiai juokais atsakau, ne, nieko aš nerašau – tiesiog konsultuoju, analizuoju, parduodu idėjas, sprendimus, tyrimus. Kodėl? Atsakymas gana paprastas, pats savaime teksto rinkimas (pavadinkim tai būtent taip) sudaro iš esmės 30-40proc. viso darbo proceso. Kas sudaro likusius 60-70 proc.? Pasistengsiu atsakyti papunkčiui.
Pirma ką aš darau ir tai yra vienas iš svarbiausių dalykų, kuriuos dažnai neįvertina nei studentai rengiantys savo darbus nei (deja) kolegos rašytojai – PROBLEMINĖS SITUACIJOS ANALIZĖ. Pas mus be problemų niekas neateina. Dažniausiai pasitaikančios problemos ir teiginiai, kuriuos girdžiu:
– NEŽINAU NUO KO PRADĖTI.
– PRADĖJAU KAŽKĄ DARYTI, BET KAŽKO NELABAI KAS GAUNASI;
– PUSĘ PABAIGIAU, O KĄ TOLIAU DARYTI ŽALIO SUPRATIMO NETURIU;
– MAN NIEKAS NEPADEDA;
– VISIŠKAI NETURIU LAIKO, MATAU KAD VIENOS AR KITOS DALIES TIKRAI NESPĖSIU.
– VISKAS PARAŠYTA, BET REIKIA KOREKTŪRŲ.
– NEMOKU RAŠYTI IR NESIRUOŠIU SAVĘS APGAUDINĖTI.

Kuo gali būti naudingas šiuo atveju studento bendravimas su rašytoju?

nežinau nuo ko pradėti

NEŽINAU NUO KO PRADĖTI. Taip, ne vien mūsų klientai, apskritai dauguma studentų nežinodami nuo ko pradėti, apskritai nelabai nutuokia kaip jie viską pabaigs. Savo praktikoje naudoju paprastą konsultavimą, naudojant BrainStorm metodą. Kaip tai atrodo? Jei matau, kad tema neaiški ir nesuformuluota – sprendžiu formuluotės problemą, keičiu semantinę struktūrą ir t.t.. Kartais temą užtenka tiesiog optimizuoti, kartais vietoje neįgyvendinamos (nors ir labai gražiai skambančios) verta tiesiog parinkti optimalesnę, bet įgyvendinamą temą.

nesigauna

PRADĖJAU KAŽKĄ DARYTI, BET KAŽKO NELABAI KAS GAUNASI. Jei matau, kad studentas pats neturi aiškios vizijos ir strateginio plano kaip užbaigti projektą (kiekvienas mokslo darbas man yra projektas) iki galo – naudojuosi savo sukaupta patirtimi rengiu darbo planą, su aiškia darbo vizija bei visais metodiniuose reikalavimuose numatytais atributais. Patikėkit manim, profesionalių rašytojų (tiesa jų nėra daug) sukaupta patirtis, toli lenkia pačių dėstytojų (toli gražu ne visų – nenorių nieko įžeisti, ten kartais netiesiogiai dirbti ir su labai gerais dėstytojais) darbo patirtį. Mano atveju, jau pirmo telefoninio pokalbio metu aš daugiau ar mažiau galiu pasakyti, ne tik ką geriau naudoti, ko nenaudoti, ką verta naudoti, o ko geriau vengi, bet ir nupasakoti, kokia bus vieno ar kito projekto pabaiga.

pusė padaryta

PUSĘ PABAIGIAU, O KĄ TOLIAU DARYTI ŽALIO SUPRATIMO NETURIU. Koreguoju arba siūlau pildyti pagal poreikį: įvadinę dalį, metodinę dalį. Daugumoje atvejų visus tyrimo instrumentus taip pat kuriu aš, studentai savo ruožtu daro tyrimus – SAVARANKIŠKAI. Vėliau pagal situaciją, kartais tuo viskas ir baigiasi, kartais jie prašo: – o parašykit dar ir tai, sumokėsiu. 🙂 Please!!! 🙂

no help

MAN NIEKAS NEPADEDA. Sisteminė švietimo sistemos ir mokymo įstaigų (su nedidelėmis išimtimis) problema, deja daugelyje mokymo įstaigų iki šiol egzistuojanti. Vakarų praktikoje baigiamasis darbas, tai dviejų žmonių „student plus scientific adviser“ darbas. Lietuvoje studentas dažnai yra paliekamas absoliučiai vienas, tam kad kapstytųsi iš savo problemų kaip išmano. Savo leksikone šiam fenomenui, kurio iš principo mokslinių darbų rengimo procese neturėtų būti, naudoju terminą – STUDENTO NAŠLAIČIO SINDROMAS. Ką jie daro? Arba vargsta ir kankinasi arba ieško mūsų… Ką aš darau? Tampu antru darbo vadovu, kas daugiau lieka? Savo praktikoje kažkada sau pasidariau paprastą išvadą: tikrai ne laikas klausinėti patekusio į duobę žmogaus, kaip jis ten sugebėjo patekti? Jis jau tenai sėdi, jam nereikia moralų apie sąžiningumą ar nesąžiningumą, jam REIKIA PAGALBOS!!! Nes jam nepadeda net tie kas turėtų padėti apie nepalankias gyvenimo aplinkybes jau nekalbu.

no time

VISIŠKAI NETURIU LAIKO, MATAU KAD VIENOS AR KITOS DALIES TIKRAI NESPĖSIU. Manote, kad rašytojų paslaugas perka tik visokie tinginiai ir tie, kurie neturi kur pinigų dėti? Visiškas mitas!!! Dauguma žmonių, paties įvairiausio amžiaus su kuriais man tenka dirbti yra visiškai adekvatūs ir sąmoningi žmonės, kurie supranta kad paroje yra tik 24 valandos. Nenumatytos kelionės, nenumatyta liga, išaugęs krūvis darbo vietoje, maži vaikai…Manot kad tai nealina nervų sistemos? Daugumoje atvejų žmonės puikiai supranta tai ką jiems reikia daryti, tiesiog objektyviai įvertinę savo galimybes ieško kas padaryti vieną arba kitą struktūrinę dalį, nes patys konkrečiu atveju tiesiog fiziškai nespės. Toks rašytojo studento tandemas, kai sinchroniškai vienas dirba prie vienos dalies, kitas prie kitos yra labai efektyvus, nes tokiu būdu jie seka ir kontroliuoja pačią proceso eigą.

reikalingos korektūros

VISKAS PARAŠYTA, BET REIKIA KOREKTŪRŲ. Dažnai tenka koreguoti, pildyti arba kapitališkai perdarinėti tai kas jau yra parašyta. Yra kaip yra – darau korektūras. Svarbiausia kad laiko būtų.

nemoku rašyti

NEMOKU RAŠYTI IR NESIRUOŠIU SAVĘS APGAUDINĖTI. Taip yra tokia kategorija. Paradoksas tai dažnai būna netgi visai geri specialistai ir vadovai gyvenime, bet Dievas jiems talento rašyti kažkaip pašykštėjo. Yra kategorijos studentų su kuriais dirbti yra miela malonu, tai yra informatikai ir inžinerinių pakraipų studentai. Jie tiesiogine prasme yra puikūs koduotojai, programuotojai ir konstruktoriai. Patikėkit manim jie su tokiais projektais (savo sukonstruotais ar suprogramuotais) katais pas mane ateina, nieko daugiau nelieka sakyti kaip tik – WOW! That’s f*cking osome!!! Bet…Jie turi problemą – rašyti ir aprašinėti to ką yra padarę jie neturi jokio talento. Tokiems man visiškai negaila padėti – tu tik konstruok ir programuok, o tą ką tu sukonstravai ar suprogramavai, t.y. su tuo susijusios teorinės dalys, tyrimų rezultatų aprašymai ir t.t. – atiduokit žmonėms kas geriau išmano žodžio meną. It‘s absolutely harmless!!!

Gerų studijų ir neliūdnų darbų, Jums ir Mums.

This entry was posted in Komentarų skaitytojams, Patarimų skiltis and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *