Sveiki atvykę į Ghostwriter.lt

Informacinį blogą studentams

Mokslo darbų rinkos apžvalga 4 dalis – Skelbimai Internete

Mokslo darbų rinkos apžvalga 4 dalis – Skelbimai Internete

Dar vienas kriterijus, kuris iš esmės siejasi su pirmu ir antru punktu, į kurį verta atkreipti dėmesį, tai yra KONTAKTINIAI DUOMENYS IR SKELBIMAI INTERNETE. Suprantu skamba banaliai , bet paskutiniaisiais metais tai tapo daugiau nei aktualu. Internete pilna sukčių ir apgavikų, jaunų žmonių dažniausiai tų pačių studentų, kurie apgaudinėja savo brolius studentus. Taigi, į ką reikėtų dėmesį yra: el. pašto adreso struktūra, bei el. pašto adreso amžius, tai yra kiek laiko jis naudojamas. Antrasis faktorius yra iš esmės pats svarbiausias. Paaiškinsiu kodėl. Iš esmės logika čia gan paprasta, senas el. pašto adresas – senas rašytojas, naujas el. pašto adresas – jaunas (naujas) rašytojas. Ta pati situacija su telefonais. Seni rašytojai naudoja vieną ir tą patį telefono numerį daugelį metų. Asmeniškai aš net nematau prasmės savo telefono numerio keisti, net jei kitas operatorius pasiūlytų labai geras sąlygas. Klausimas: jūs rinkdamiesi produktus ar paslaugas atkreipiate dėmesį į tai kiek laiko įmonė dirba rinkoje, kiek jos vardas yra žinomas/nežinomas. Kaip Jums įmonė, kuri keičia pavadinimą du kartus per mėnesį ar netgi dažniau? Būtent tokia situacija yra su įvairaus plauko sukčiais, apgavikais ir rašto darbų perpardavinėtojais, kurie šiuo metu gausiai skelbiasi Internete. Patikėkit manim, dažniausiai keičiantys el. pašto adresus yra 99 proc. įvairaus plauko aferistai ir šiaip lengvabūdžiai, ieškantys lengvų pinigų. Išankstinio mokėjimo kortelės pigios, o naują el. pašto adresą susikurti nekainuoja nieko. Taigi, mano patarimas, atkreipkit į tai dėmesį.

Kaip atskirti ar el. pašto adresas naujas ar senas? Na visų pirma seni rašytojai, kuriems šis amatas jau tapo legalia veikla naudoja tik vieną el. pašto adresą, ir net negalvoja jo keisti, nes tai yra tam tikra prasme vos ne kaip prekinis ženklas. Naujo emalio sukūrimas ir jo „išpopuliarinimas“ kainuoja labai daug laiko. Dariau eksperimentą, buvau susikūręs ghostwriter2011@gmail.com, tam kad jis rezonuotų su mano Internetinio puslapio http://www.ghostwriter.lt/ adresu. Ir ką Jūs galvojate? Beveik niekas nerašydavo į šį el. pašto adresą, visus laiškus su užklausimais ir toliau gaudavau senu el. pašto adresu, taigi šios idėjos greitai teko atsisakyti, ir tiesiog toliau naudoti savo seną gerą djdainius@yahoo.com. Iš savo kolegų, kuriuos aš pažįstu, visi be išimties naudoja vieną ir tą patį kaip aš vadinu „seną gerą el. pašto adresą“, kurį visi žino ir prie kurio visi yra pripratę.

Kaip atsikirti naujus skelbimus, arba kitaip tariant „naujokus“, tai yra tuos, kurie paprastai skelbiasi „aukščiausia kokybė-žemiausia kaina“. Galiu pavyzdžių keletą pateikti. Nepriimkit asmeniškai, nes į asmeniškumus netaikau, tiesiog imu dažniausiai pasitaikančias ir mano nuomone ne visai vykusias skelbimų antraščių formuluotes.

Pirmas pavyzdys. Asmeniškai juos vadinu „statybininkų skelbimais“. 🙂 Skelbimas „TIKRAI ATSAKINGAI IR KOKYBIŠKAI RAŠOME MAGISTRO DARBUS“, man skamba kaip „TIKRAI ATSAKINGAI IR KOKYBIŠKAI GLAISTOME IR TINKUOJAME SIENAS“. Iš kur pas žmones tiek fantazijos? 🙂 Tikrai nenoriu nieko įžeisti, ypatingai žmonių, kurie būtent taip yra suformulavę skelbimą, tačiau pats žodis kokybė čia ne visai tinkamas, kokybiškai galima sienas glaistyti, bet jau tik nerašyti. Nerašyčiau aš čia tų eilučių, jei ne pavasario sezonas, kai kiekvieną dieną tenka matyti ir taisyti tuos „atsakingai ir kokybiškai“ parašytus darbus. KUR DINGSTA TAS ATSAKOMYBĖS JAUSMAS, KAI SKELBIMO AUTORIUS NEKELIA RAGELIO IR NEATSAKO Į KLIENTO LAIŠKUS? KUR RASTI TĄ KOKYBĘ, KAI MAGISTRO DARBO TEORINĖ DALIS LABIAU PANAŠI Į PADRIKĄ RAŠINĮ, BE JOKIOS AIŠKIOS STRUKTŪROS IR TURINIO? Rašau visai rimtai, tokių atvejų yra begalės ir paskutiniais metais jų vis daugėja, bet kuris rašytojas senbuvis tai patvirtins – mes taisome tas „neatsakingai ir nekokybiškai nuglaistytas sienas“.

Antras pavyzdys. Skelbimai „MŪSŲ DARBAI YRA VERTINAMI TIK DEŠIMTUKAIS“, “GARANTUOJAME AUKŠČIAUSIUS ĮVERTINIMUS”, “PAS MUS DIRBA TIK AUKŠČIAUSIOS KLASĖS SPECIALISTAI” ir pan. Vienas patarimas – nekreipkit  per daug dėmesio į tokius skelbimus apskritai, o jei jau visi darbai taip jau gerai vertinami, paprašykit kad darbų recenzijas bent parodytų. 🙂 Vertinimai ir įvertinimas yra ant tiek subjektyvūs dalykai, ir čia tiek daug kintamųjų, kurių neįmanoma nei pasverti, nei pamatuoti, nei kontroliuoti, kalbu apie žmogiškuosius faktorius. Kaip manęs klausia: – o kokį pažymį aš gausiu? Visuomet atsakau: – įvertinimų nepardavinėju, kaip apspiginsit, tiek ir turėsit.

Trečias pavyzdys. Skelbimas „DEŠIMTIES (PENKIOLIKOS) METŲ PATIRTIS RAŠANT DARBUS“, parodykit man tą žmogų gyvą. Rimtai sakau, telefonas mano kontaktuose yra, skambinkit, paskirsim susitikimą Vilniuje, atsigersime arbatos, man bus be galo įdomu susipažinti su dar vienu plunksnos broliu (sese). 🙂 Nes senbuviai tarpusavyje ir taip bendrauja, susiskambina ir pajuokauja, ir patirtimi pasidalina. 🙂 Mes nekonkuruojame tarpusavyje, klientų mums užtenka. 😉 Bet kad taip penkiolika metų atlaikyti tokį maratoną, nerealu būtų pamatyti tokį žmogų. Atskleisiu kas dažniausiai gali slėptis po tokiom skelbimų formuluotėm, ir kaip remiantis semantine analize tokį skelbimą galėtų kitaip perskaityti. 🙂 Kieno tai skelbimas? Atsakymas: laikinas bedarbis (-ė) arba dėstytojas (-a). Pirmas tiesiog prarado darbą, kitas slaptai uždarbiauja. (nei vieno, nei kito atvejo neteisiu –aut. past.) O patirtį nesunkiai galima apskaičiuoti. Tarkim 4 metai bakalauro studijų, 2 metai magistro studijos, dar doktorantūra, atimkim šiuo metus iš „patirties metų“ ir gausime sąlyginai teisingą metų skaičių, kuris greičiausiai nelabai atitiks arba visiškai neatitiks realios situacijos. Jei jau taip skaičiuoti, jei man pradėti dėlioti visus savo studijų metus, visus tuos metus smulkūs rašo darbai pasitaikydavo tik epizodiškai, tai mano stažas turbūt bus netoli dvidešimt metų. 🙂 Tačiau aš asmeniškai esu linkęs skaičiuoti tuos metus, kuomet į šį verslą pasinėriau visa galva. Nors apie patirtį jau buvo kalbėta, noriu dėmesį atkreipti, tai yra – PATIRTIS YRA MATUOJAMA NE METŲ SKAIČIUMI, O APIMTIMI DARBŲ ATLIKTŲ PER TUOS METUS . Vienas, du ar daugiau darbų per metus, tai ne patirtis. Vienas kunigas man pasakojo komišką, beveik anekdotinę situaciją iš gyvenimo, tiesa tokių pavyzdžių gyvenime daug yra, apie tai kas yra patirtis ir kas nėra. Sako: – ateina pas mane pora, nori tuoktis. 🙂 Klausiu: – kiek laiko Jūs pažystami? Sako: pusė metų. Po klausia: – o kur susipažinot? Atsako: – Internete. O kur Jūs abu gyvenat? Sako: aš Mieste N, ji – Mieste M. (miestai pakankamai nutolę vienas nuo kito 🙂 ) Toliau klausia kunigas: – tai jei Jūs gyvenate skirtinguose miestuose, kaip Jūs tada bendravote? Atsako jauna pora: – du kartus per mėnesį važinėdavom savaitgaliais vienas pas kitą. Kunigas: – tai palaukit jaunuoliai, gaunasi taip, kad Jūs pažįstami esat tik tris savaites, ir jau iš karto tuoktis norit!!!? 😀 Va tokia iliustracija, apie tai kas yra, o kas nėra patirtis, ir kaip skirtingai ją kartais žmonės matuoja. 🙂

Kaip atsikirti naujus/senus rašytojų kontaktinius duomenis? Pradžiai rekomenduoju pažiūrėti speros.lt, kiek laiko jie registruoti ir ar registruoti apskritai. Toliau eina, el. pašto formuluotė, čia galioja viena taisyklė – kuo trumpesnis pavadinimas, tuo geriau. Kaip žinia, „gauti“ gerai skambantį pavadinimą pvz. Gmail ar kitoje sistemoje nėra lengva, nes dauguma „gerų“ vardų jau yra užimti. Taigi, tie kas renkasi naujus el. pašto adresus skelbimams renkasi iš to kas yra. Pasistenkit aplenkti arba bent jau gerai patikrinkite ilgus el. pašto adresus, kurių formuluotė daugmaž tokia: jumsgeraimangerai@gmail.com, studijosbeproblemu@gmail.com, jusuirmususekme@gmail.compagalbastudentamsvisada@gmail.comvisimagistraipigiai@gmail.com, auksciausiasivertinimas@gmail.com, toliau seka el. pašto adresų adresai su skaičiai  rašytojai7777@gmail.com, studijos285@gmail.com, studijos1234@gmail.com, diplominiai4you2@gmail.com, diplominis77@gmail.com, diplominis88@gmail.com, diplominis99@gmail.com,  ir panašiai. 99 proc. tikimybė, kad tai naujų rašytojų el. pašto adresai. Pastaba: visi aukščiau išvardinti el. pašto adresai yra išgalvoti ekspromtu per kelias minutes, ir nieko bendro su tikrais skelbimų lentose besiskelbiančiais neturi. Tarp besiskelbiančių po naujais adresais galbūt tikrai yra talentingų ir darbščių žmogiukų, tačiau juos rasti reikia… 😕  Beieškant gali tekti daug telefono sąskaitos išeikvoti. 😕 Taigi, skirkit bent šiek tiek laiko el. pašto adresų struktūros semantinei analizei. Jei man reikėtų ieškoti paslaugos tiekėjo, kas įgyvendintų vieną ar kitą projektą, aš bet kokiu atveju ieškočiau rinkos senbuvių, nežiūrint į gausią pasiūlą paslaugų Internete, sakau tai atvirai ir nuoširdžiai.

PRAKTINIAI PATARIMAI.

a) Mano praktikoje 80proc. apsikeitimų informacija vyksta el. paštu, taigi pradžiai patartina padaryti mini susirašinėjimą-užklausą, tačiau po to aš visgi rekomenduoju visiems – SKAMBINKITE, KALBĖKITE, TARKITĖS. Išdėstykite visas savo “bėdas”, norus ir lūkesčius, nes be bendravimo joks darbas nevyksta gyvenime. DIDŽIAUSI NESUSIPRATIMAI ĮVYKSTA DĖL BENDRAVIMO, NESUSIKALBĖJIMO IR INFORMACIJOS STOKOS.

b) Susirašinėjimas el. paštu yra būtinas dalykas, tačiau per daug ilgi susirašinėjimai ir slapstymaisi (tiek vienos, tiek kitos pusės) nėra labai naudingi, ir tai nėra labai geras ženklas. Man pačiam dažnai tai pradeda kelti įtarimus, kai aš bendrauju su potencialiais klientais, o ką jau kalbėti apie asmenis besiskelbiančius jog rašo darbus. Bet kokiu atveju, prašykite besiskelbiančiojo kontaktinio telefono numerio arba palikite savąjį. Konfidencialumą klientams mes ir taip garantuojame, o apie patį bendravimą šiek tiek vėliau.

c) NERAŠINĖKITE UŽKLAUSIMŲ SMS PAGALBA, TAI BE GALO JUOKINGAI ATRODO, IR NIEKO GERO NEPASAKO APIE PATĮ INTERESANTĄ. 🙂 Nesiuntinėkite to paties laiško keliems ar keliasdešimt adresatų, Jūs ne viešuose pirkimuose dalyvaujate. 😀 Jau vien todėl, kad daugelio el. pašto turi antispamingo funkcijas, ir Jūsų laiškas tiesiog nepasieks adresato, nes liks užblokuotas. Ir antra, spaminti tiesiog negražu. 🙂 Aišku, kažkiek laiko gal ir sutaupysit, tačiau mano patarimas būtų išsirinkti kelis variantus ir su jais susirašinėti.

d) SENBUVIŲ KONTAKTINIAI DUOMENYS NESIKEIČIA, TAS PAS EL. PAŠTO ADRESAS, TAS PATS TELEFONAS. Dauguma senbuvių turi (ne visi) savo Internetinį puslapį, atkreipkite dėmesį ir į tai. Puslapiai dažnai yra grynai informacinio pobūdžio, tačiau to pakanka kad susidaryti bendrą vaizdą. Paslaugos tiekėjai paprastai būna išvardinę ir aprašę pagrindines veiklos sritis su kuriomis jie dirba, tai gali būti brėžinių darymas, projektavimas, sociologiniai tyrimai, finansinės analizės ir pan. Atkeipkite dėmesį į tai kaip skelbimų lentose taisyklingai, aiškiai ir konkrečiai suformuluotas skelbimų tekstas.

e) DVI KONTAKTINIŲ DUOMENŲ KONSTANTAS VISGI REIKĖTŲ IŠSKIRTI, TAI YRA: TELEFONO NUMERIO IR ELEKTRONINIO PAŠTO GYVAVIMO LAIKAS. Vieno arba kito nepateikimas skelbimo tekste, sakykim: telefonas be el. pašto adreso, arba el. pašto adresas kai nėra jokio telefono, jau yra priežastis susimastyti. 😕

f) PERNELYG “SKAMBUS” REKLAMAVIMASIS INTERNETE, DRAUGE SU KITAIS JAU IŠVARDINTAIS FAKTORIAIS, TAI VIENAS IŠ POŽYMIŲ, KAD PO JAIS GALI SLĖPTIS TIEK VISIŠKI NAUJOKAI, TIEK DARBŲ PERPARDAVINĖTOJAI, TIEK SUKČIAI. Žinau rašytojų, kurie beveik nesireklamuoja niekur Internete, nes jiems tos reklamos beveik kaip ir nereikia. Mano praktikoje taip pat yra buvę daugybė atvejų kai aš ištisus mėnesius nedėdavau jokio skelbimo, o telefonas “kaisdavo” nuo skambučių. Gal dėl to, kad tikri rašytojai daug nesireklamuoja, o “nauji” reklamuojasi Internete labai dažnai, yra viena iš priežasčių, kodėl studentai vedami vartotojiškos visuomenės suformuotų įpročių dažnai užkimba būtent ant šių “šešėlinio verslo” atstovų reklaminių skelbimų. Bet kokiu atveju, bent jau atkreipkit dėmesį į visus “tikrai atsakingai”, “kokybiškai”, “nebrangiai” ir panašius žodžius naudojamus skelbimo tekste. Kitaip tariant GARSIAI REKLAMUOTIS DAUG PROTO NEREIKIA, pabandykit paklausti ką jie moka, ir ką yra nuveikę. Nepavargot dar? 😉 Skaitykite toliau… 😉

© 2012  Visos autorinės teisės priklauso tinklalapiui ghostwriter.lt
Draudžiama bet kuriuo būdu ar pavidalu naudoti ir platinti tinklalapyje esančią tekstinę, grafinę informaciją be ghostwriter.lt  autoriaus sutikimo. Jei sutikimas gautas, būtina nurodyti adresą ghostwriter.lt kaip nuorodą į informacijos šaltinį.