Pigiai, Kokybiškai ir/arba Greitai

Šią diagramą sukūrė Colin‘as Harman‘as (2010) kaip humoristinį, tačiau realistišką modelį bendriniams grafinio dizaino apribojimams iliustruoti, tačiau mano manymu, šis modelis tinka bet kuriai kitai kūrybinių paslaugų sričiai iliustruoti.

Visi mes norime kažko kokybiško, prieinamo ir greitai pasiekiamo, tačiau dažniausiai galime rinktis tik du iš trijų galimų variantų, t.y. – GREITAI, PIGIAI, KOKYBIŠKAI. Kaip pastebi pats Colin‘as Harman‘as (2010), jo žodžiais, “don’t even think about trying to get it for free”, tai yra „net nebandykit bandyti gauti kažko už dyką“. 🙂

Tačiau kyla klausimas, ar iš tiesų kažkas greito, prieinamo ir gerai bei kokybiškai padaryto yra neįmanoma utopija? Colin‘o Harman‘o (2010) nuomone, viskas priklauso nuo to, kam ir ko reikia. Pigumas pats savaime yra gana reliatyvi sąvoka, kuri dažnai priklauso nuo paties paslaugos pirkėjo požiūrio. Ta pati situacija su laiku, anot A. Einšteino žmogui sėdinčiam ant įkaitusios keptuvės ir piliečiui tiesiog lūkuriuojančiam parke, laikas “bėga” nevienodai. 🙂

Taigi ką mes turime? Trumpai apžvelgsime visus šios diagramos elementus.

GREITAI IR PIGIAI = KREIVAI. Tai tiesiog reiškia, kad per skubėjimą galima padaryti nemažai klaidų ir rezultatas nebūtinai pateisins lūkesčius.

GREITAI IR KOKYBIŠKAI = BRANGIAI. Tai reiškia, kad paslaugos tiekėjas gali perskirstyti klientų ir projektų srautus, tačiau tai atitinkamai kainuos. Taigi, variantas įmanomas, tačiau kaip dažnai būna gyvenime: – už laiką ir kokybę gali tekti papurtyti piniginę. 🙂 Jei kalbame apie kūrybinį darbą ir intelektualines paslaugas, t.y. programuotojų ar architektų darbas, ES struktūrinių projektų rengimas, dizaino ir reklamos paslaugos, copywritingas, SEO paslaugos ir pan., čia “paskutinės minutės pigių skydžių bilietų” taisyklės negalioja. 🙂 O “gaisrų gesinimas” neretai kainuoja dvigubai ar net trigubai brangiau. 🙂

KOKYBIŠKAI IR PIGIAI = ILGAI. Colin‘o Harman‘o (2010) diagramoje, šių dviejų apskritimų susikirtimo lauke buvo įrašyta „just in time to be too late“. Mano atveju labiau tiktų – pats tas laikas. Būtent šis žalis laukelis yra optimaliausias variantas tiek paslaugos tiekėjui, tiek užsakovui. Lyginant trumpą ir ilgą projekto atlikimo terminą, manau visi supras, jog bet kuriuo atveju ilgesnis projekto atlikimo terminas bus daug ekonomiškesnis nei trumpas. Kitaip tariant periodiniai mokėjimai už paslaugas ilgesniu laikotarpiu užsakovui žymiai labiau apsimokės, jei ta pati numatyta suma bus padalinta iš didesnio mėnesių skaičiaus. (!) 🙂

GREITAI, KOKYBIŠKAI IR PIGIAI = neįgyvendinama utopija. Anot, Colin‘o Harman‘o (2010) tai tiesiog neįmanoma, ir turint tokius lūkesčius verta apskritai susimąstyti apie adekvatų realybės suvokimą. 🙂

Tiesa, Colin‘o Harman‘o (2010) diagramoje yra išskirtas dar vienas apskritimas – NEMOKAMAI. (žr. žemiau)

GREITAI, KOKYBIŠKAI ir NEMOKAMAI apskritimų susikirtimo laukuose autorius išskyrė tris variantus ir pavadino juos: TRASH, TRY AGAIN ir GO AWAY. Vertimo manau nereikia. 🙂

Mano atveju, panaudojau šiek tiek adaptuotą lietuvišką variantą. 🙂

GREITAI ir NEMOKAMAI  = mėšlas. Kitaip tariant, mokslo darbų atveju, tai kažkas panašaus į kokį nors paskubom parsisiųstą neaiškios kilmės variantą iš Interneto už 3 litus. 🙂

KOKYBIŠKAI ir NEMOKAMAI = bandyk dar kartą. 🙂 Kaip pavyzdys – desperatiški bandymai supildyti vieną darbą iš kelių ALEPH mokslo duomenų bazės darbų. Iš patirties sakau – geruoju tai dažniausiai nesibaigia. Plagiarizmas ir nesąžiningas elgesys yra baudžiamas.

GREITAI, KOKYBIŠKAI ir NEMOKAMAI = Nusišaukit. 🙂 Tokių dalykų gyvenime nebūna. 🙂

Taigi, renkantis visą laiką tenką kažką aukoti, tačiau optimalų variantą rasti visuomet įmanoma. 🙂

© 2012  Visos autorinės teisės priklauso tinklalapiui ghostwriter.lt
Draudžiama bet kuriuo būdu ar pavidalu naudoti ir platinti tinklalapyje esančią tekstinę, grafinę informaciją be ghostwriter.lt  autoriaus sutikimo. Jei sutikimas gautas, būtina nurodyti adresą ghostwriter.lt kaip nuorodą į informacijos šaltinį.

This entry was posted in Patarimų skiltis and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *