Užsakymų formavimo metas – ką verta žinoti

procesas kaip jis formuojamas

Straipsnio tikslas – supažindinti ir informuoti užsakovus/klientus apie tai kaip vyksta užsakymų priėmimo procesas, galimi techniniai niuansai ir pasekmės.
Problema: dauguma užsakovų/interesantų ir klientų gyvena iliuzijomis, kurių pagrindą sudaro laiko struktūrizavimo ir planavimo įgūdžių nebuvimas.

Pradėti verta nuo to, kad rašytojai, tyrėjai ir analitikai tai žmonės, kurie moka planuoti ir struktūrizuoti savo laiką, skirtingai nuo mūsų užsakovų, būtent studentų, kurie to nemoka apskritai arba tokių įgūdžių labai stokoja.

Užsakymo priėmimo procesas prasideda nuo sezono pabaigos laiko numatymo, tai yra pirmiausia yra oriantuojamasi į sezono pabaigą. Tai yra, tradiciškai rašytojai turi du sezonus: žiemos sezoną ir pavasario sezoną. Žiemos sezono pradžia galima laikyti rugsėjo pradžią, pabaiga – sausio mėnesį. Tuo tarpu pavasario sezonas turi savų ypatumų užsakymų paketo formavimo prasme. Pavasario gynimai ir pats užsakymų priėmimo procesas pasižymi:
1) Užklausimų gausa. Rudenį skambučių ir užklausimų skaičius yra sąlyginai mažesnis nei ankstyvą pavasarį.
2) Užsakymų srautai. Žiemos sezonas yra sąlyginai mažiau apkrautas nei pavasario. Daugumos Universitetų ir kolegijų baigiamųjų darbų gynimo laikas yra numatytas būtent pavasarį.
3) Pavasarinio gynimo studentų požiūriu į laiką. Žiemos sezono studentai supranta, kad laiko jie turi nedaug, max 3-4 mėnesius. Tuo tarpu pavasarinukams atrodo, kad jie turi LABAI DAUG.

Kelios esminės ir pakankamai kvailos iliuzijos su kuriomis studentai apskritai susiduria:
1) Liko yra begalybė, laiko daug, viską dar suspėsiu. Galvoti taip rugsėjo mėnesį, kai gynimas numatytas birželio pradžioje yra viena, tačiau didžiausias paradoksas, kad toks mentalinis virusas arba įprotis “tuoj… (nuo rytojaus) pradėsiu”. Tai labai kenkia apskritai visų gyvenimo planų įgyvendinimui yra tai, kad visiškai nekinta, netgi tais atvejais kai pats terminas darosi labai kritiškas. Pvz. iki pridavimo liko mėnuo, savaitė į vieną ar kitą pusę reikšmės nevaidina.
2) Net jei ir nespėsiu, yra begalės skelbimų, kurie padės man + už mažą kainą. Taigi galiu atsipalaiduoti, kol kas…

Realybė yra visiškai kitokia.
1) Time management teorijoje ir psichologijoje yra apibrėžimas, kuris puikiai aprašo ir paaiškina tai apie ką buvo rašyta anksčiau. Tai skamba daugmaž taip: “nepradėtas ir neužbaigtas darbas daug geriau įsimena“. Taigi, pradėta (bet nepabaigta) rinkti literatūra, pradėtas (bet nepabaigtas) rašyti įvadas, pradėtas (bet nepabaigtas) derinimas su darbo vadovu, net tik nepastumia darbo į priekį, visa tai pasąmonėje sukuria gana stabilią konstrukciją, kuri vėliau gyvenime pasireiškia ir kitomis visiems puikiai žinomimis formomis, tokiomis kaip: “nuo pirmadienio pradedu naują gyvenimą”, “pradedu laikytis dietos” ir pan.
2) Skelbimų gausa Internete gali pasirodyti išganinga, tol kol nepradedi skambinti arba siųsti užklausimus, į kuriuos gauni beveik šabloninius atsakymus: “pas mus dirba profesionalai“, “jūsų užsakymas bus įvykdytas, štai jums sutartis“, “viskas ką reikia padaryti, tai pervesti mums 50 proc. avansą” Jokių klausimų apie susiklosčiusią situaciją, apie techninius niuansus, realizavimo galimybių vertinimo ar vizijų kūrimo ir t.t. Todėl žemiau yra keli punktai į kuriuos verta atkreipti dėmesį:
a) geri rašytojai darbo nestokoja niekada, nei žiemą nei vasarą, daugumos iš jų net Internete nerasit, jau nekalbu apie tai, kad susiformavus užsakymų paketui, tie kurie reklamuojasi, visas reklamines kampanijas apskritai stabdo;
professionals-wanted

b) profesionalūs rašytojai puikiai moka planuoti ir struktūrizuoti laiką, kartais net labai ekstremaliomis ir nepalankiomis sąlygomis. Ypatingai tie, kurie turi ne vienerių metų patirtį, jie puikiai vertina ir puikiai žino savo fizines galimybes, todėl iššūkiams ir pagundoms “lipti sau per galvą” virš savo galimybių ribos niekada nepasiduos. Vienos šios banaliai paprastos ir galbūt daugumai žinomos schemos taikymas darbo rengimo procese gali duoti stulbinantį efektą. (žr. žemiau) Aš ją taikau jau labai daug metų, kodėl jūs netaikot? 🙂
laiko planavimas
(Šaltinis: http://povilas.panavas.lt/)
c) rašytojai turi savo planus, tiek projektų įgyvendinimo, tiek finansine (pajamų lūkesčių planavimo per nustatytą laiką) prasme. Susiformavus užsakymų paketui, kuris sezono pabaigoje patenkins jų finansinius poreikius ir lūkesčius, rašytojai užsakymų daugiau nebepriima apskritai. Jiems kaip nors suspėti su tais, kuriuos jau priėmė.
d) Pavasarį “rasti”, “prisišaukti”, “prisiprašyti” labai sudėtinga. Kad rašytojas paimtų dar vieną “niekur nenumatytą” studentą, daugumos mano kolegų atveju yra įmanomas tik dviem atvejais: a) atsilaisvino vieta (atliktas užsakymas arba “išlipęs/išmestas” klientas); b) klientas pasiruošęs, nusiteikęs ir pasiruošęs dosniai už tai sumokėti.

Taigi, kokia praktika yra naudinga? Šiuo atveju, aš jokiu būdu neagituoju užsisakinėti darbus pas mane ar pas mano kolegas…Gink Dieve, mums Jūsų diplominiai darbai nereikalingi. Mūsų paslaugos ir be to yra savaip unikalios, užsakovas kartą sumokėjęs, gauna problemos sprendimą ir galutinį rezultatą, kuris jis stalčiuje gulės visą gyvenimą, honoraras, kad ir kokio dydžio jis bebūtų išsileidžia kelių mėnesių laikotarpyje.
Tačiau, kaip buvo minėta ne vieną kartą mano ankstesniuose straipsniuose, gyvenime situacijų pasitaiko pačių įvairiausių, tiek numatytų, tiek visiškai nenumatytų. Todėl, žemiau išdėstyti keli patarimai:
1) Planuokite savo laiko ir jei nusimato, kad konkrečiu laikotarpiu nusimato, kelionės, komandiruotės, darbai ar šiaip asmeninės gyvenimiškos problemos (artimo žmogaus liga, nėštumas, laikotarpis po ligos ir dar daugelis kitų). Planuokite savo laiką ir vertinkite savo situaciją ir galimybes realiai, ką spėjat, ko nespėjat, ką galite (spėjate) patys, o ką geriau atiduoti į patikimas rankas.
2) pavasarinių darbų rengimu (įvadas, tyrimo metodika ir pan.) idealu pradėti rūpintis gruodžio-sausio mėnesį, tai dar yra tas laikas, kai ir dėl kainos simboliškai galima derėtis.
3) jei jau “pramigot” ir atsibudote kovo mėnesį, priminkit, kad pavasaris yra laikas kuomet kaip erkės į skelbimų lentas pradeda “brautis” tie žmonės, kurie su jokiais moksliniais tyrimais ir rašymu nieko bendro neturi.
4) paskutinis ir esminis momentas – pirmumo principas, pirmieji patekę į traukinį, pirmi ir galutinį tikslą pasiekia. Daugumoje atvejų, visus tuos ką priėmiau gruodžio mėnesį, paprastai kovo pradžioje jau išleidžiu “mokytis”.

Gerų Jums studijų, tegul laiko planavimas telydi Jus. 🙂

This entry was posted in Paslaugų kategorijos and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *